Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The effect of lecture/seminar attendance on exam results
Plachá, Romana ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak účast na seminářích a přednáškách ovlivňuje známku z testu. Přestože jsou školy primárním zdrojem vzdělávání, na vysokých školách ve většině případů není docházka povinná. Jako studentku vysoké školy mě zajímalo, jestli a jak účast na hodinách ovlivňuje výsledky předmětů na škole, kde studuji. Proto jsem se rozhodla provést průzkum a pro analýzu jsem si zvolila bakalářský kurz Econometrics II na Univerzitě Karlově v Praze. Vzorek je 42 studentů. Kvůli problému s opomenutím důležité proměnné bylo potřeba vzít v úvahu nepozorovatelné faktory jako schopnost, motivaci a úsilí studentů. Z tohoto důvodu jsou v práci použity dvě metody odhadu. Nejprve metoda nejmenších čtverců s využitím proxy proměnných a poté dvoustupňová metoda nejmenších čtverců s instrumentální proměnnou. Z výsledků je patrné, že v analyzovaném vzorku studentů má účast na přednáškách pozitivní a statisticky významný efekt na známku z testu, avšak vliv účasti na seminářích není významně rozdílný od nuly. Klíčová slova docházka, studijní výsledky, metoda ne- jmenší čtverců (OLS), dvoustupňová metoda nejmenší čtverců (2SLS), racionální rozhodování E-mail...
Jak lidé nakupují na internetu
Procházková, Pavla ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Pavla Procházková Jak lidé nakupují na internetu Abstrakt diplomové práce Práce popisuje základní principy v nákupním chování lidí na internetu. Cílem bylo říci, zda je nakupování na internetu racionální. Práce se zabývala teoriemi racionality a teorií omezené racionality z pohledu sociologických, ekonomických a psychologických přístupů. Všechny teorie se shodují v tom, že člověk, jedná-li racionálně, volí nejefektivnější variantu možného chování. Ať už získá přínos ekonomický, sociální či psychologický. Z tohoto širokého pohledu je jasné, že člověk ve většině případech svého jednání jedná racionálně, protože i nejhlubší emoce má jistý racionální základ, který ovšem v průběhu staletí svoji účelnost ztratil. Možná iracionalita může být v dnešní době způsobena příliš rychlým růstem technologií, zahlcením informací (informace jsou čím dál více a šířeji dostupné, ovšem zhoršuje se orientace v nich, člověk musí volit, kterými se bude řídit, které jsou důvěryhodné). Internet do nakupování vnáší prvek vyšší racionality ve svých nástrojích. Zároveň omezuje například vjemy, čímž se racionalita výběru snižuje. Závěrem je, že lidé na internetu jednají racionálně, nakupují s cílem maximalizovat svůj užitek (získat nízkou cenu, ušetřit...
Kdo a proč nakupuje a prodává na "slevomatech"
Pazdera, Jakub ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fungováním v současné době velmi oblíbených slevových serverů, tzv. "slevomatů". Tyto "slevomaty", jejichž vznik byl inspirován amerických serverem Groupon.com, jsou analyzovány jak z pohledu zákazníků, kteří zde nakupují, tak obchodníků, jejichž produkty jsou zde se slevou nabízeny. V praktické části této práce je zkoumáno za pomocí kvantitativní metody (užitím korelační analýzy), zdali se zákazníci při rozhodování o koupi na těchto serverech rozhodují spíše impulzivně než na základě racionálního uvažování. Na základě výsledků autor konstatuje racionální podloženost spotřebitelského rozhodování o koupi na slevových serverech. Kvalitativní analýza provedena na základě porovnání slevových serverů se serverem FashionDays.cz odpovídá na otázku, jak se slevové servery prezentují po grafické a architektonické stránce. Výsledkem této analýzy je konstatování slabé využitelnosti slevových serverů jako "zadních vrátek", díky kterým by obchodníci mohli nabídnout své prestižní produkty novému segmentu zákazníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.